Uçurtan aşkı uçurtmalarla savuran yellerde buğday saçlarını avuçlarım karanlığında gözlerin karasını saklayan bir arzunun istemsiz yakarışlarını anlatan düşünsel rüyalardı, uyanıklığın mağrurluğu elma kırmızısı düşlerle gelen hüznün akan giden sevdasız yolunda çıplak bir çocuğun ağlayışlarıydı ve ben avuçlarım dolusu gözyaşını kelebeklere saldım. E.Ö
15 Haziran 2011 Çarşamba
10 Haziran 2011 Cuma
9 Haziran 2011 Perşembe
8 Haziran 2011 Çarşamba
Tedirgin
Günler bekleye dursun
üzerimde zamansızlığın iniltisi
sevgiler açan anahtarın edası
karın ağrılarımın tek sebebi
korkmadığımı söyleyebilsem
inanırlar mı
ya korkularımdan bahsetsem
gülerler mi
Günler bekleye dursun
yürüyen bir kabuk içinde
yankısı duyuluyor dalgaların...
E.Özdemir
üzerimde zamansızlığın iniltisi
sevgiler açan anahtarın edası
karın ağrılarımın tek sebebi
korkmadığımı söyleyebilsem
inanırlar mı
ya korkularımdan bahsetsem
gülerler mi
Günler bekleye dursun
yürüyen bir kabuk içinde
yankısı duyuluyor dalgaların...
E.Özdemir
Sidemara Lahdi ''İstanbul Arkeoloji Müzeleri''
Ayrancı İlçesi, Ambar Köyünden (Sidemara) 19.yüzyılın sonlarında ele geçen ve M.S. 250 yılına tarihlenen Lahit İstanbul Arkeoloji Müzesine taşınmıştır. Kendi türündeki lahitlere adını veren ''Sidemara Tipi'' lahitin bir uzun yüzünde ortada, cenazesi lahde konmuş saygın kişi bir filozof görünüşünde otururken tasvir edilmiştir. Kızı sağ karşısında Artemis görünüşünde, eşi Demeter görünüşünde, başı örtülü olarak, sol yanındadır. Bu geniş yüzün iki ucundan her birinde, Dioskouroi ayakta durmakta, kendi atının yelelerini tutmakta. Diğer uzun yüzünde ve ayrıca bu yüzün devamı olarak, dar yüzlerden birinde, bir mezar kapısına doğru ilerlemekte olan bir genç kadın, elinde tuttuğu meyve dolu tepsiyi, kapının önündeki üç ayaklı masa üzerine koymaktadır. Kapının diğer yanında sakallı bir adam elinde bir rulo tutmaktadır. Lahdin kapağında ise, cenazesi bu lahde konmuş kişi ile eşi uzanır durumdadır. Kapağın alt bölümündeki kabartmalarda, yırtıcı hayvanlar, puttolar, eroslar, idman yapan atletler, araba yarışları bulunmaktadır. Sahneler yüksek kabartma tarzındadır.(1)
(1) Umar B. Türkiye’deki Tarihsel Anıtlar, 1995, s.138-139
Dioskouroi: Zeus'un ikiz çocukları Castor ve Pollux
Putto: Güzel sanatlarda çıplak çocuk ya da küçük aşk tanrısı figürü
Fotoğraflar için aziz dostum E.Ceylan'a teşekkür ederim.
4 Haziran 2011 Cumartesi
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)